Lan hau egin ondoren, lehengo eskolaren artean eta oraingo eskolaren artean, desberdintasun nabariak daudela ondorioztatzen dugu. Lehengoa ikerketa honetan ikusi ahal izan dudan legez, eta oraingoa, aurtengo praktika aldian ikusi ahal izan dudan legez. Hona hemen bada bakoitzaren ezaugarri nabarienak:
GARAI BATEKO ESKOLA:
- Sasoi desberdin bi eman ziren, bien artean diferentzia handiak izan zituztenak batipat euskaldunontzako: errepublika garaia eta guda ondoko garaia. Bakoitza bere ondorioekin.
- Erdalduna, hezkuntza erdaraz zen, nahiz eta euskara hutsean aritu baserri giroan, hizkuntza arrotzean hitz egin eta ikasi behar.
- Konfesionala, kristau erlijioa gauza guztien gainetik, gelan hori azpimarratzen zuen ikurra, egunero dotrina eman beharra...
- Ideologia eta pentsakera zehatzak transmititzen zizkien.
- Sexuaren arabera diferentziak markatzen zituzten, bai eginkizunetan, bai ikas materietan... Sexua bereizgarria zen.
- Gelan hornidura gutxi egoten zen, erlijioak markatzen zuena eta momentuko aginte politikoa.
- Autoritarioa, gelako agintea maistrak zuen, zigorren bidez funtzionatzen zuen zuzentzeko. Berak esaten zuena besterik ez, errespetua eta beldurra.
- Asterrikan asterrikakoak bakarrik egoten ziren, Ondarroa edota Berriatuko jendearekin ere ez ziren ez egoten ezta nahasten ere. Beraz, atzerritar gabea zen bizimodua.
- Klaseak, materiak, ikasgaiak, denentzat berdina zen, ez zegoen bereizketarik ez adinarengatik ezta adimen ahalmenagatik ere. Ahalmen guztientzat berdina zen. Unitarioak ziren.
- Gela bakoitzeko ikasle kopurua altua zen, irakasle bakarra 35-40 ikaslerentzat.
GAUR EGUNGO ESKOLA:
- Hezkuntza euskalduna da. Euskara hutsean bizi garen herrietan, bai harremanak, bai ikasgaiak, ... arlo guztiak euskaraz bizi ditugu.
- Laikoa da, ez dago inongo eta inolako erlijioren markarik ezta hezkuntzarik ere.
- Ideologia aldetik, aldiz, anitza da. Zenbat buru, hainbat aburu.
- Hezkidetzailea da, ikasle-irakasle, irakasle-ikasle norabide bietan, eta baita guraso, zaindari, langile, zuzendaritza... denak elkarrekin komunitate bat eratuz.
- Elkar ulermana, konprensiboa, denak aintzakotzat hartuz.
- Gaur egun kanpotar asko dago, herrialde desberdinetako atzerritar ugari. Hartu-emanak, harremanak desberdinak eta aberasgarriak.
- Egokitze kurrikularrak, adimen desberdinetako ikasleei erantzuteko curriculo egokituak, denak kontutan hartuz.
- Gelak eta ikastetxeak asko hornituta daude, kolore eta irudi biziekin ( argazkian nire practicumeko gela).
- Informazio eta komunikaziorako teknologiaz hornitua.
- Ikasle-irakasleen ratioa guztiz aldatu da, gehiengoz 25 ume hartzen dira gela batean, hortik gora gelak eta era berean irakasleak bikoiztu egiten dira (eskola publikoari gagozkio beti ere).
Beraz, biak konparatzen baditugu, guztiz kontrajarriak direla esango genuke, lehengo eskola zer eta nolakoa zen, gaur egungoa kontrako aldea dela esanez. Bata eta bestearen ezaugarriak irakurtzea besterik ez dago.
No hay comentarios:
Publicar un comentario